Silny brand jest ważny nie tylko z punktu widzenia sprzedażowego. O wizerunek marki warto zadbać także po to, by rozwijać kapitał ludzki w organizacji. Jak stworzyć skuteczną strategię Employer Brandingową? Zobacz, z jakimi wyzwaniami najczęściej muszą mierzyć się pracodawcy.

Czym jest marka pracodawcy?


Marka pracodawcy to coś więcej niż logotyp. To unikalny zestaw wartości firmy, który wyróżnia ją na tle konkurencji. Budowanie marki pracodawcy w pewnych aspektach przypomina budowanie marki produktowej. W obu przypadkach trzeba dobrze poznać swoją grupę docelową - dowiedzieć się, jakie są jej potrzeby i oczekiwania, a także, w jaki sposób do niej dotrzeć. Konieczne jest stworzenie strategii i jej konsekwentna realizacja.

O budowaniu marki pracodawcy warto pomyśleć już w momencie tworzenia firmy (nawet jeśli nie zatrudniamy jeszcze żadnych pracowników). Dzięki temu w przyszłości dużo łatwiej będzie zbudować wiarygodny przekaz spójny z wartościami firmy.

Krótko mówiąc: Dzięki działaniom Employer Brandingowym możemy dotrzeć do ludzi, którzy traktują firmę jako pracodawcę z wyboru.

Dlaczego warto dbać o Employer Branding?


Budowanie wizerunku marki powinno być poprzedzone skrupulatnymi badaniami wizerunku oraz identyfikacją Employee Value Proposition. Znalezienie odpowiedzi na pytanie, co sądzą o marce obecni pracownicy, potencjalni kandydaci, a także osoby związane z firmą w przeszłości, może pomóc w stworzeniu miejsca, które będzie jak najlepiej dopasowane do oczekiwań.

Celem Employer Brandingu jest także kształtowanie poczucia dumy z bycia częścią organizacji. Osoba, która czuje się związana emocjonalnie z firmą, jest bardziej zaangażowana i odczuwa większą satysfakcję z wykonywanej pracy. Dzięki temu jest bardziej wydajna, chętniej się rozwija i chce realizować własne inicjatywy, co przekłada się na rozwój całej organizacji.

Największe wyzwania w budowaniu marki pracodawcy


Personalizacja procesów firmowych


Personalizacja to jeden z najważniejszych trendów w marketingu produktowym. Warto pamiętać, że nasi pracownicy są także konsumentami. Są więc coraz bardziej przyzwyczajani przez marki do indywidualnego traktowania. Nic dziwnego, że tego samego oczekują podczas rekrutacji. Jak uczynić procesy firmowe bardziej przyjaznymi z punktu widzenia pracownika? Postaw na spersonalizowany onboarding (np. zestaw gadżetów z imieniem pracownika lub nawiązujących do jego pasji).

Budowanie zaangażowania


Mówi się, że klienci są wizytówką firmy. To oczywiście prawda, ale warto pamiętać, że są nią także pracownicy. Co zrobić, żeby wpłynąć na zaangażowanie pracowników i sprawić, że staną się ambasadorami marki? Warto sięgnąć po elementy grywalizacji oraz edutainment (np. szkolenia łączące edukację i rozrywkę).

Osoby, które są zadowolone ze swojej pracy, chętniej polecą pracodawcę swoim znajomym. Program poleceń pracowniczych to rozwiązanie, po które sięga coraz więcej firm. To działanie, które może pomóc w łatwiejszym dotarciu do kandydatów o określonych kompetencjach i skrócić proces rekrutacji.

Generowanie zasięgów


Marketingowcy wiedzą, że najlepszy, najbardziej autentyczny i "klikalny" content to ten, którego autorami są użytkownicy. Podobnie wygląda to w przypadku budowania marki pracodawcy - największe zasięgi generują sami zatrudnieni. Zaangażowani pracownicy są najlepszą wizytówką firmy. Warto więc zachęcać pracowników do aktywności pod postami marki w internecie i tworzenia własnych relacji ze spotkań integracyjnych czy wyjazdów służbowych.

Artykuł powstał we współpracy merytorycznej z https://hrk.pl/pl/dla-klienta/employer-branding

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jaslo365.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.