Nie możesz skorzystać z zaplanowanej e-wizyty w ZUS, pamiętaj o jej odwołaniu
02.11.2020 22:57Wiadomości / Podkarpacie / Jasło - miasto
(fot. ZUS)
W październiku Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadził e-wizyty, dzięki którym klienci mogą umówić się z ekspertem na zdalną konsultację. Od 4 listopada e-wizyta będzie dostępna we wszystkich placówkach ZUS.
Masz umówioną e-wizytę w ZUS, a wypadło Ci coś ważnego albo już jej nie potrzebujesz? Zrezygnuj z e-wizyty, aby mógł skorzystać z niej ktoś inny – przypomina Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
- W październiku zarezerwowano 1122 e-wizyty w ZUS. Nasi eksperci byli gotowi na każdą z nich. Jednak w przypadku 350 e-wizyt nie pojawili się na nich nasi klienci. Tylko co szósta z nich zrezygnowała w naszym systemie z e-wizyty - powiedziała prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
- Bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji oraz w dniu e-wizyty przekazujemy link do rezygnacji z e-wizyty, jeśli klientowi coś wypadło, albo już jej nie potrzebuje. Apeluję, aby korzystać z tej funkcji, jeśli wiemy, że nie weźmiemy udziału w e-wizycie, ponieważ w tym czasie z usług Zakładu może skorzystać ktoś inny z równie ważną i pilną sprawą - dodaje szefowa ZUS.
Pierwsze e-wizyty w ZUS ruszyły 19 października w siedmiu oddziałach: trzech w Warszawie, w dwóch w Poznaniu, w Krakowie i we Wrocławiu. Od 26 października na e-wizyty można umawiać się w kolejnych oddziałach ZUS. Od 4 listopada będzie można je umówić w całej Polsce.
Dzień przed spotkaniem klient ZUS otrzyma SMS-a z przypomnieniem o e-wizycie – na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. W dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem, otrzyma mail z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS. Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.
- W październiku zarezerwowano 1122 e-wizyty w ZUS. Nasi eksperci byli gotowi na każdą z nich. Jednak w przypadku 350 e-wizyt nie pojawili się na nich nasi klienci. Tylko co szósta z nich zrezygnowała w naszym systemie z e-wizyty - powiedziała prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
- Bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji oraz w dniu e-wizyty przekazujemy link do rezygnacji z e-wizyty, jeśli klientowi coś wypadło, albo już jej nie potrzebuje. Apeluję, aby korzystać z tej funkcji, jeśli wiemy, że nie weźmiemy udziału w e-wizycie, ponieważ w tym czasie z usług Zakładu może skorzystać ktoś inny z równie ważną i pilną sprawą - dodaje szefowa ZUS.
Pierwsze e-wizyty w ZUS ruszyły 19 października w siedmiu oddziałach: trzech w Warszawie, w dwóch w Poznaniu, w Krakowie i we Wrocławiu. Od 26 października na e-wizyty można umawiać się w kolejnych oddziałach ZUS. Od 4 listopada będzie można je umówić w całej Polsce.
Dzień przed spotkaniem klient ZUS otrzyma SMS-a z przypomnieniem o e-wizycie – na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. W dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem, otrzyma mail z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS. Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.
Źródło: ZUS
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!