12 listopada w godzinach 10 - 12.00 odbędzie się dyżur telefoniczny ekspertów Oddziału ZUS w Jaśle. Będą odpowiadać na pytania dotyczące prawa do świadczeń chorobowych w okresie kwarantanny oraz dodatkowego zasiłku opiekuńczego.
- Informacje o kwarantannie lub izolacji są niezbędne do wypłaty zasiłków chorobowych i opiekuńczych. Osoby skierowane przez jednostkę Państwowej Inspekcji Sanitarnej na kwarantannę mają prawo do świadczeń chorobowych – wynagrodzenia za czas choroby, które finansuje pracodawca, albo zasiłku chorobowego. Świadczenia przysługują także ubezpieczonym, którzy zostali poddani izolacji, w tym izolacji w warunkach domowych - informuje Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie podkarpackim.

- Od 24 października 2020 r. podstawą wypłaty świadczeń chorobowych osobie poddanej kwarantannie albo izolacji domowej jest informacja w systemie informatycznym Centrum e-Zdrowia (system EWP) o objęciu tej osoby kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych. ZUS pozyskuje dane z tego systemu i udostępnia je płatnikom składek na ich profilach na portalu PUE ZUS. Dostęp do informacji o kwarantannie lub izolacji na swoim profilu na PUE ZUS ma również ubezpieczony - przypomina rzecznik.

zus

Podczas dyżuru będzie można dowiedzieć się m.in.: jakie dokumenty są potrzebne do wypłaty świadczeń chorobowych za czas kwarantanny lub izolacji, jak uzyskać informację o nałożonej kwarantannie lub izolacji, jak starać się o wyrównanie obniżonego zasiłku, w jaki sposób można uzyskać dodatkowy zasiłek opiekuńczy.

Więcej informacji na temat będzie można uzyskać podczas dyżuru telefonicznego ekspertów ZUS z Oddziału w Jaśle. Pracownicy będą udzielać informacji 12 listopada 2020 r. w godz. 10.00 - 12.00 pod numerem telefonu 13 44 640 01 wew. 236.

Więcej informacji można również znaleźć na stronie internetowej www.zus.pl.

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jaslo365.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.