Dyżur telefoniczny ZUS w Jaśle: świadczenia chorobowe na kwarantannie
10.11.2020 08:49Wiadomości / Jasło - miasto
12 listopada w godzinach 10 - 12.00 odbędzie się dyżur telefoniczny ekspertów Oddziału ZUS w Jaśle. Będą odpowiadać na pytania dotyczące prawa do świadczeń chorobowych w okresie kwarantanny oraz dodatkowego zasiłku opiekuńczego.
- Informacje o kwarantannie lub izolacji są niezbędne do wypłaty zasiłków chorobowych i opiekuńczych. Osoby skierowane przez jednostkę Państwowej Inspekcji Sanitarnej na kwarantannę mają prawo do świadczeń chorobowych – wynagrodzenia za czas choroby, które finansuje pracodawca, albo zasiłku chorobowego. Świadczenia przysługują także ubezpieczonym, którzy zostali poddani izolacji, w tym izolacji w warunkach domowych - informuje Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie podkarpackim.
- Od 24 października 2020 r. podstawą wypłaty świadczeń chorobowych osobie poddanej kwarantannie albo izolacji domowej jest informacja w systemie informatycznym Centrum e-Zdrowia (system EWP) o objęciu tej osoby kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych. ZUS pozyskuje dane z tego systemu i udostępnia je płatnikom składek na ich profilach na portalu PUE ZUS. Dostęp do informacji o kwarantannie lub izolacji na swoim profilu na PUE ZUS ma również ubezpieczony - przypomina rzecznik.
Podczas dyżuru będzie można dowiedzieć się m.in.: jakie dokumenty są potrzebne do wypłaty świadczeń chorobowych za czas kwarantanny lub izolacji, jak uzyskać informację o nałożonej kwarantannie lub izolacji, jak starać się o wyrównanie obniżonego zasiłku, w jaki sposób można uzyskać dodatkowy zasiłek opiekuńczy.
Więcej informacji na temat będzie można uzyskać podczas dyżuru telefonicznego ekspertów ZUS z Oddziału w Jaśle. Pracownicy będą udzielać informacji 12 listopada 2020 r. w godz. 10.00 - 12.00 pod numerem telefonu 13 44 640 01 wew. 236.
Więcej informacji można również znaleźć na stronie internetowej www.zus.pl.
- Od 24 października 2020 r. podstawą wypłaty świadczeń chorobowych osobie poddanej kwarantannie albo izolacji domowej jest informacja w systemie informatycznym Centrum e-Zdrowia (system EWP) o objęciu tej osoby kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych. ZUS pozyskuje dane z tego systemu i udostępnia je płatnikom składek na ich profilach na portalu PUE ZUS. Dostęp do informacji o kwarantannie lub izolacji na swoim profilu na PUE ZUS ma również ubezpieczony - przypomina rzecznik.
Podczas dyżuru będzie można dowiedzieć się m.in.: jakie dokumenty są potrzebne do wypłaty świadczeń chorobowych za czas kwarantanny lub izolacji, jak uzyskać informację o nałożonej kwarantannie lub izolacji, jak starać się o wyrównanie obniżonego zasiłku, w jaki sposób można uzyskać dodatkowy zasiłek opiekuńczy.
Więcej informacji na temat będzie można uzyskać podczas dyżuru telefonicznego ekspertów ZUS z Oddziału w Jaśle. Pracownicy będą udzielać informacji 12 listopada 2020 r. w godz. 10.00 - 12.00 pod numerem telefonu 13 44 640 01 wew. 236.
Więcej informacji można również znaleźć na stronie internetowej www.zus.pl.
Źródło: ZUS, Autor: /BH/
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!