Telefonicznie można umówić się na wizytę w ZUS
20.11.2020 10:33Wiadomości / Jasło - miasto
Od dzisiaj, 20 listopada, istnieje możliwość telefonicznego umówienia się na wizytę w placówce ZUS. Spotkanie z ekspertem zakładu można zarezerwować w dogodnym dla siebie terminie oraz o wybranej godzinie. W tym celu każdy oddział ZUS uruchomił specjalny numer telefonu.
Aby umówić wizytę w oddziale w Rzeszowie lub placówce w Mielcu, Stalowej Woli, Tarnobrzegu, Jarosławiu, Leżajsku, Przeworsku, Przemyślu i Lubaczowie należy zadzwonić pod numer 17 867 50 28, natomiast w oddziale w Jaśle oraz inspektoratach w Brzozowie, Dębicy, Krośnie i Sanoku - pod numer 13 443 79 08.
Dotychczas z rezerwacji wizyty w placówce ZUS mogli skorzystać petenci, którzy mieli swoje konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Teraz można do ZUS także zadzwonić i umówić się na spotkanie. W ten sposób wizytę zarezerwuje każdy, niezależnie od tego, czy ma już konto na PUE.
- Podczas rozmowy trzeba podać swoje dane – imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu kontaktowego. Należy również podać placówkę, w której ma się odbyć wizyta, sprawę, jaką chce się omówić z ekspertem ZUS, oraz wskazać dzień i godzinę wizyty. Następnie na podany podczas rozmowy numer telefonu przyjdzie wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS - wyjaśnia Wojciech Dyląg, rzecznik regionalny ZUS województwa podkarpackiego.
Klient, który nie ma jeszcze konta na PUE, na wizytę może umówić się maksymalnie 6 dni przed jej terminem.
Nowe rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo i komfort klientów ZUS. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji epidemicznej. Wizyty w ZUS odbywają się przy bezwzględnym przestrzeganiu zasad reżimu sanitarnego (zachowanie bezpiecznego odstępu od innych osób, zakryte maseczką lub przyłbicą usta i nos, dezynfekcja rąk przed wejściem na salę).
Z ekspertem ZUS można także porozmawiać on-line. Nie trzeba wychodzić z domu. Wystarczy umówić się na e-wizytę. Szczegółowe informacje znaleźć można na www.zus.pl
Dotychczas z rezerwacji wizyty w placówce ZUS mogli skorzystać petenci, którzy mieli swoje konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Teraz można do ZUS także zadzwonić i umówić się na spotkanie. W ten sposób wizytę zarezerwuje każdy, niezależnie od tego, czy ma już konto na PUE.
- Podczas rozmowy trzeba podać swoje dane – imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu kontaktowego. Należy również podać placówkę, w której ma się odbyć wizyta, sprawę, jaką chce się omówić z ekspertem ZUS, oraz wskazać dzień i godzinę wizyty. Następnie na podany podczas rozmowy numer telefonu przyjdzie wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS - wyjaśnia Wojciech Dyląg, rzecznik regionalny ZUS województwa podkarpackiego.
Klient, który nie ma jeszcze konta na PUE, na wizytę może umówić się maksymalnie 6 dni przed jej terminem.
Nowe rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo i komfort klientów ZUS. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji epidemicznej. Wizyty w ZUS odbywają się przy bezwzględnym przestrzeganiu zasad reżimu sanitarnego (zachowanie bezpiecznego odstępu od innych osób, zakryte maseczką lub przyłbicą usta i nos, dezynfekcja rąk przed wejściem na salę).
Z ekspertem ZUS można także porozmawiać on-line. Nie trzeba wychodzić z domu. Wystarczy umówić się na e-wizytę. Szczegółowe informacje znaleźć można na www.zus.pl
Źródło: ZUS, Autor: opr. /BH/
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!