Odkrywcy językowych tajemnic - gra w MBP w Jaśle
26.10.2021 08:36Wiadomości / Kultura i rozrywka / Jasło - miasto
(fot. MBP w Jaśle)
W MBP w Jaśle w ramach projektu "Ojczysty – taki bystry!" uczniowie szkół wzięli udział w grze bibliotecznej.
W ramach projektu "Ojczysty - taki bystry!" Miejska Biblioteka Publiczna w Jaśle we wrześniu i w październiku 2021 roku zaprosiła uczniów szkół podstawowych do udziału w grze bibliotecznej "Odkrywcy językowych tajemnic".
Podczas gry uczestnicy poprzez zabawę mieli okazję do zdobywania i doskonalenia swojej wiedzy z języka polskiego. Młodzież rozwiązywała tematyczne krzyżówki, korzystając z podpowiedzi odgadywała hasła, poznawała nowe słowa i powtarzała zasady ortografii, a także szukała synonimów oraz antonimów. Poszczególne drużyny losowały kolorowe jabłka z cyframi odsyłającymi do fragmentów znanych przysłów, by następnie połączyć je w poprawną całość.
Dzięki słownym wskazówkom uczniowie szukali ukrytych wśród kolorowych rysunków QR-kodów, które odczytywali za pomocą tabletów. Gra została tak skonstruowana, aby rozwiązania wszystkich zadań wzajemnie się ze sobą łączyły, a zakończenie rozgrywki było możliwe jedynie przy pracy zespołowej i współudziale zaangażowanych osób. Słowa odnalezione w poszczególnych punktach utworzyły rozwiązanie - cytat z utworu Wisławy Szymborskiej. W ramach podziękowania uczestnicy otrzymali słodycze i projektowe gadżety.
W grze udział wzięli uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 1, Szkoły Podstawowej nr 4 i Szkoły Podstawowej nr 12 w Jaśle.
Podczas gry uczestnicy poprzez zabawę mieli okazję do zdobywania i doskonalenia swojej wiedzy z języka polskiego. Młodzież rozwiązywała tematyczne krzyżówki, korzystając z podpowiedzi odgadywała hasła, poznawała nowe słowa i powtarzała zasady ortografii, a także szukała synonimów oraz antonimów. Poszczególne drużyny losowały kolorowe jabłka z cyframi odsyłającymi do fragmentów znanych przysłów, by następnie połączyć je w poprawną całość.
Dzięki słownym wskazówkom uczniowie szukali ukrytych wśród kolorowych rysunków QR-kodów, które odczytywali za pomocą tabletów. Gra została tak skonstruowana, aby rozwiązania wszystkich zadań wzajemnie się ze sobą łączyły, a zakończenie rozgrywki było możliwe jedynie przy pracy zespołowej i współudziale zaangażowanych osób. Słowa odnalezione w poszczególnych punktach utworzyły rozwiązanie - cytat z utworu Wisławy Szymborskiej. W ramach podziękowania uczestnicy otrzymali słodycze i projektowe gadżety.
W grze udział wzięli uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 1, Szkoły Podstawowej nr 4 i Szkoły Podstawowej nr 12 w Jaśle.
Autor: MBP w Jaśle
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!