Problemy z wyrobieniem paszportu. Jest odpowiedź
15.03.2022 13:39Wiadomości / Jasło - miasto
Czytelnicy portalu zgłaszają problemy z wyrobieniem paszportu oraz trudności w skontaktowaniu się z oddziałem paszportowym w Krośnie. Na zarzuty odpowiada Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie.
Czytelnicy naszego portalu sygnalizują brak możliwości rejestracji internetowej na wizytę w celu złożenia wniosku o paszport w najbliższym Biurze Paszportowym w Krośnie.
- Nie ma możliwości zarezerwowania terminu ani w marcu, ani w kwietniu. Nie można się też dodzwonić do biura paszportowego w Krośnie, by uzyskać jakakolwiek informację w tym temacie - skarżą się Czytelnicy portalu.
O odpowiedź na zarzuty poprosiliśmy Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie.
Otrzymaliśmy informację, że wszyscy pracownicy Oddziału w Krośnie pracują w bezpośredniej obsłudze klienta.
- W dniach od 24 lutego br. do 11 marca br. w Oddziale zostało obsłużonych prawie 3 tysiące klientów, w tym 2211 składających wnioski o wydanie dokumentu, podczas gdy w 2020 r. w analogicznym okresie przyjęto 886 wniosków. Cały czas informacji telefonicznej udzielają kierownik oraz pracownicy, którzy w określonym czasie dokonują weryfikacji wniosków paszportowych - poinformowała Katarzyna Stukus-Hanik z Biura Wojewody Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie.
Dodała również, że w najbliższym czasie planowane jest wprowadzenie kolejnych rozwiązań ułatwiających obsługę paszportową. Szczegóły zostaną podane w odrębnym komunikacie. Śledzić można też stronę internetową: https://rzeszow.uw.gov.pl/.
Przypominamy. Wniosek o wydanie paszportu można złożyć w dowolnym punkcie paszportowym na terenie kraju, bez względu na miejsce zameldowania. W punktach paszportowych są obsługiwane tylko osoby, które zarejestrują się przez Internet poprzez formularz: https://bezkolejki.eu/puw_krosno.
- Nie ma możliwości zarezerwowania terminu ani w marcu, ani w kwietniu. Nie można się też dodzwonić do biura paszportowego w Krośnie, by uzyskać jakakolwiek informację w tym temacie - skarżą się Czytelnicy portalu.
O odpowiedź na zarzuty poprosiliśmy Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie.
Otrzymaliśmy informację, że wszyscy pracownicy Oddziału w Krośnie pracują w bezpośredniej obsłudze klienta.
- W dniach od 24 lutego br. do 11 marca br. w Oddziale zostało obsłużonych prawie 3 tysiące klientów, w tym 2211 składających wnioski o wydanie dokumentu, podczas gdy w 2020 r. w analogicznym okresie przyjęto 886 wniosków. Cały czas informacji telefonicznej udzielają kierownik oraz pracownicy, którzy w określonym czasie dokonują weryfikacji wniosków paszportowych - poinformowała Katarzyna Stukus-Hanik z Biura Wojewody Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie.
Dodała również, że w najbliższym czasie planowane jest wprowadzenie kolejnych rozwiązań ułatwiających obsługę paszportową. Szczegóły zostaną podane w odrębnym komunikacie. Śledzić można też stronę internetową: https://rzeszow.uw.gov.pl/.
Przypominamy. Wniosek o wydanie paszportu można złożyć w dowolnym punkcie paszportowym na terenie kraju, bez względu na miejsce zameldowania. W punktach paszportowych są obsługiwane tylko osoby, które zarejestrują się przez Internet poprzez formularz: https://bezkolejki.eu/puw_krosno.
Autor: /AJ/
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!