Stracił 122 tysiące. Padł ofiarą oszustów
16.09.2022 11:02Podkarpacie
Mieszkaniec powiatu brzozowskiego, zachęcony wizją zysku z inwestycji w kryptowaluty, za namową oszustów zwiększył limit transakcji na swoim koncie i... stracił 122 tysiące złotych.
Wczoraj (15 września) do Komendy Powiatowej Policji w Brzozowie zgłosił się mieszkaniec powiatu brzozowskiego. Mężczyzna złożył zawiadomienie o oszustwie, w wyniku którego stracił 122 tys. złotych.
- Z relacji pokrzywdzonego wynikało, że za pomocą znalezionej w Internecie strony, rozpoczął inwestycje w kryptowaluty. Miały one polegać na wpłatach pieniędzy na specjalnie utworzone wirtualne portfele. Z pokrzywdzonym skontaktowali się telefonicznie mężczyźni, którzy zapewniali go, że w wyniku inwestycji zyska więcej pieniędzy. Namówili 57-latka do zwiększenia limitu transakcji na swoim koncie i wykonania 9 przelewów na wskazane przez nich rachunki bankowe, a także do zainstalowania aplikacji AnyDesk i TeamViewer - opowiada asp. Joanna Baranowska z KPP w Brzozowie.
Gdy na rachunek pokrzywdzonego nie wpłynęły obiecane zyski, a jego konto bankowe zostało zablokowane, mężczyzna zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. Dodatkowo okazało się również, że oszuści zaciągnęli kredyt na jego szkodę. Mieszkaniec powiatu brzozowskiego stracił w sumie blisko 122 tys. złotych.
W sprawie prowadzone jest postępowanie.
Policja po raz kolejny apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. Pamiętajmy, że gdy ktoś prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczych lub namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustwem.
- W żadnym wypadku nie należy instalować zalecanych aplikacji i podawać kodów. Każdy, kto otrzyma telefon, rzekomo z banku, instytucji finansowej lub nieznajomej osoby, w celu instalacji aplikacji typu TeamViewer, QuickSupport, AnyDesk, powinien jak najszybciej zgłosić ten fakt na policję i poinformować o takiej sytuacji bank, w którym posiada konto. Zainstalowanie tych aplikacji powoduje, że oszust zyskuje swobodny dostęp do naszych haseł czy danych do logowania - przypomina asp. Joanna Baranowska.
Gdy na rachunek pokrzywdzonego nie wpłynęły obiecane zyski, a jego konto bankowe zostało zablokowane, mężczyzna zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. Dodatkowo okazało się również, że oszuści zaciągnęli kredyt na jego szkodę. Mieszkaniec powiatu brzozowskiego stracił w sumie blisko 122 tys. złotych.
W sprawie prowadzone jest postępowanie.
Policja po raz kolejny apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. Pamiętajmy, że gdy ktoś prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczych lub namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustwem.
Źródło: KPP Brzozów, Autor: opr. /AJ/
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!