Kilka tysięcy złotych straciła mieszkanka powiatu kolbuszowskiego, która chciała sprzedać bluzkę na jednej z platform internetowych.
Wczoraj do kolbuszowskiej jednostki zgłosiła się kolejna oszukana mieszkanka powiatu kolbuszowskiego. Kobieta złożyła zawiadomienie o przestępstwie, w wyniku którego straciła ponad 4 tys. złotych.

Z relacji kobiety wynikało, że na jednej z popularnych platform internetowych wystawiła ogłoszenie o sprzedaży bluzki. Wyceniła ją na kilkanaście złotych. Po kilku minutach na ogłoszenie miała odpowiedzieć inna kobieta. Fałszywa klientka wysłała potwierdzenie, że właśnie dokonała zakupu bluzki i poprosiła sprzedającą o numer telefonu w celu weryfikacji tego zakupu. Pokrzywdzona spełniła jej prośbę i po chwili na swój telefon otrzymała wiadomości potwierdzające zakup, do których dołączony był link. Kobieta weszła w link, za pomocą którego zalogowała się do swojego banku.

Po zalogowaniu otworzyło się okno z informacją, o przekierowaniu strony w ciągu pięciu minut. Pokrzywdzona odczekała wymagany czas, ale kiedy nic się nie zmieniło, wylogowała się. Kiedy po chwili zalogowała się ponownie do swojego banku okazało się, że dokonano z jej rachunku dwóch wypłat o łącznej kwocie ponad 4 tysięcy złotych.

W sprawie prowadzone jest postępowanie przygotowawcze.

Policjanci przestrzegają i apelują o ostrożność. Przed nami okres zwiększonych zakupów, związanych z zbliżającymi się w świętami. Niektórzy już dziś zaczynają poszukiwania prezentów mikołajkowych. Pamiętajmy, że jest to również czas szczególnej aktywności oszustów internetowych. Nie logujmy się na podejrzane linki, nie udostępniajmy danych dotyczących naszych kart płatniczych. Zadbajmy o bezpieczeństwo transakcji.

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jaslo365.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.