"Stonoga" zatrzymana w Mielcu
22.01.2023 18:16Podkarpacie
(fot. WITD w Rzeszowie)
Funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego w Mielcu zatrzymali "stonogę".
Inspektorzy Transportu Drogowego z Rzeszowa zatrzymali pojazd typu "stonoga", przypominamy, że trzyczęściowy zestaw pojazdów nie może poruszać się po polskich drogach.
Z Gdańska do Pustkowa koło Dębicy jechał zespół pojazdów, który w poniedziałek (16 stycznia) został zatrzymany do kontroli przez patrol Podkarpackiej ITD. Ciągnik siodłowy z naczepą, do której była jeszcze doczepiona przyczepa, poruszał się ul. Wojska Polskiego w Mielcu. Zgodnie z polskim prawem dopuszczalne jest połączenie ciągnika siodłowego tylko z jednym pojazdem. W tym przypadku były dwa.
Zespół pojazdów został na miejscu kontroli poddany pomiarowi masy pojazdu oraz nacisków osi. W wyniku powyższego ujawniono, że rzeczywista masa pojazdu wyniosła 59,9 t i w stosunku do dopuszczalnej masy całkowitej wynoszącej 40 t dla tego rodzaju pojazdu, stanowiła przekroczenie o 19.9 t.
Również naciski osi pojazdu na drogę zostały przekroczone. Dla pojedynczej osi napędowej pojazdu na tej drodze, maksymalny nacisk został określony na 11,5 t, natomiast nacisk osi napędowej kontrolowanego pojazdu wyniósł 14,4 t, to o 2,9 t. za dużo. Nacisk potrójnej osi nie napędowej na drogę, według obowiązujących przepisów nie może przekraczać 24 t. W tym przypadku i wartość tego parametru także została przekroczona i to aż o 6.4 t.
W wyniku ujawnienia nieprawidłowości podczas wykonywania przewozu, wobec przewoźnika zostanie wszczęte postępowanie administracyjne i może on się spodziewać nałożenia kary finansowej.
Z Gdańska do Pustkowa koło Dębicy jechał zespół pojazdów, który w poniedziałek (16 stycznia) został zatrzymany do kontroli przez patrol Podkarpackiej ITD. Ciągnik siodłowy z naczepą, do której była jeszcze doczepiona przyczepa, poruszał się ul. Wojska Polskiego w Mielcu. Zgodnie z polskim prawem dopuszczalne jest połączenie ciągnika siodłowego tylko z jednym pojazdem. W tym przypadku były dwa.
Zespół pojazdów został na miejscu kontroli poddany pomiarowi masy pojazdu oraz nacisków osi. W wyniku powyższego ujawniono, że rzeczywista masa pojazdu wyniosła 59,9 t i w stosunku do dopuszczalnej masy całkowitej wynoszącej 40 t dla tego rodzaju pojazdu, stanowiła przekroczenie o 19.9 t.
Również naciski osi pojazdu na drogę zostały przekroczone. Dla pojedynczej osi napędowej pojazdu na tej drodze, maksymalny nacisk został określony na 11,5 t, natomiast nacisk osi napędowej kontrolowanego pojazdu wyniósł 14,4 t, to o 2,9 t. za dużo. Nacisk potrójnej osi nie napędowej na drogę, według obowiązujących przepisów nie może przekraczać 24 t. W tym przypadku i wartość tego parametru także została przekroczona i to aż o 6.4 t.
W wyniku ujawnienia nieprawidłowości podczas wykonywania przewozu, wobec przewoźnika zostanie wszczęte postępowanie administracyjne i może on się spodziewać nałożenia kary finansowej.
Źródło: WITD w Rzeszowie
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!