Duże zmiany w Orange. Niektóre telefony stracą dostęp do internetu
07.11.2023 12:20Podkarpacie / Wiadomości
Orange rozpoczął proces wygaszania sieci 3G na terenie Polski. Co to oznacza dla klientów?
Firma Orange Polska rozpoczęła już prace na terenie całego kraju, związane z odłączeniem sieci 3G. Częstotliwości, które dotąd zasilały 3G, wykorzystane mają zostać do wzmocnienia sygnału 4G, dzięki czemu klienci korzystający z usług sieci Orange uzyskają lepszą jakość swoich połączeń.
Wyłączenie sieci 3G to ogromne wyzwanie pod względem technologicznym i logistycznym. Samo przygotowanie do wprowadzenia zmian zajęło sporo czasu, jednak wszystko rozpoczęło się planowo, czyli pod koniec września.
3G to trzecia generacja sieci mobilnej, która swego czasu z sukcesem zastąpiła 2G, pozwalając na swobodne korzystanie z internetu i jakościowe połączenia telefoniczne. Aktualnie jednak 3G staje się niewystarczające.
Od końca września trwają prace nad odłączaniem sieci 3G w różnych rejonach kraju, przedstawiciele Orange Polska są zdania, że proces przeciągnąć się może na rok 2025. W przypadku klientów korzystających ze starego typu kart SIM może pojawić się konieczność wymiany na nowe, o czym operator poinformuje w specjalnej kampanii. Problem będą również mieć osoby korzystające z telefonów nieobsługujących LTE. Będą musieli oni zaopatrzyć się w urządzenia wspierające VoLTE.
Wyłączenie sieci 3G to ogromne wyzwanie pod względem technologicznym i logistycznym. Samo przygotowanie do wprowadzenia zmian zajęło sporo czasu, jednak wszystko rozpoczęło się planowo, czyli pod koniec września.
3G to trzecia generacja sieci mobilnej, która swego czasu z sukcesem zastąpiła 2G, pozwalając na swobodne korzystanie z internetu i jakościowe połączenia telefoniczne. Aktualnie jednak 3G staje się niewystarczające.
Od końca września trwają prace nad odłączaniem sieci 3G w różnych rejonach kraju, przedstawiciele Orange Polska są zdania, że proces przeciągnąć się może na rok 2025. W przypadku klientów korzystających ze starego typu kart SIM może pojawić się konieczność wymiany na nowe, o czym operator poinformuje w specjalnej kampanii. Problem będą również mieć osoby korzystające z telefonów nieobsługujących LTE. Będą musieli oni zaopatrzyć się w urządzenia wspierające VoLTE.
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!