Ostatni dzwonek na złożenie wniosku o wyprawkę szkolną
29 listopada, 2022Wiadomości / Jasło - miasto
(fot. inf. prasowa)
30 listopada to ostatni dzień, w którym można składać wniosek o świadczenie "Dobry start". Przysługuje ono raz w roku na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a w przypadku osób z niepełnosprawnościami - do 24 lat.
- ZUS przyznaje świadczenie 300 plus w ramach programu "Dobry start". Wnioski można składać do 30 listopada, wyłącznie elektronicznie przez: Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS), system bankowości elektronicznej i portal Emp@tia a od kilku dni, również przez aplikację mZUS. Wnioski o świadczenie złożono na Podkarpaciu już dla ponad 251 tys. dzieci a łączna kwota wypłaconych świadczeń przekroczyła 74,1 mln zł - informuje Wojciech Dyląg, rzecznik prasowy ZUS w regionie.
Wniosek może złożyć matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka). Wniosek o świadczenie dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.
Wniosek można złożyć przez bankowość elektroniczną, PUE ZUS i przez portal Emp@tia MRiPS. Pieniądze z programu "Dobry start" przyznaje i wypłaca ZUS na konto bankowe wskazane we wniosku. Decyzje i wszelkie zawiadomienia są przekazywane w formie elektronicznej.
- Środki z "Dobrego startu" przyznaje i wypłaca ZUS na konto bankowe wskazane we wniosku. Informacje na temat wniosku i jego obsługi można znaleźć na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Wystarczy zalogować się na swój profil na PUE ZUS i przejdź do zakładki "Dobry start" - dodaje rzecznik.
Wniosek może złożyć matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka). Wniosek o świadczenie dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.
Wniosek można złożyć przez bankowość elektroniczną, PUE ZUS i przez portal Emp@tia MRiPS. Pieniądze z programu "Dobry start" przyznaje i wypłaca ZUS na konto bankowe wskazane we wniosku. Decyzje i wszelkie zawiadomienia są przekazywane w formie elektronicznej.
- Środki z "Dobrego startu" przyznaje i wypłaca ZUS na konto bankowe wskazane we wniosku. Informacje na temat wniosku i jego obsługi można znaleźć na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Wystarczy zalogować się na swój profil na PUE ZUS i przejdź do zakładki "Dobry start" - dodaje rzecznik.
Źródło: inf. prasowa
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!