Rewolucyjna zmiana w sklepach
04 stycznia, 2023Podkarpacie / Wiadomości
Etykieta ze sklepu Lidl informująca o najniższej cenie z ostatnich 30 dni
1 stycznia weszły w życie unijne przepisy nakazujące informowanie klientów, jaka była najniższa cena danego towaru w ostatnich 30 dniach przed obniżką. Na półkach sklepowych pojawiły się cenówki z trzema cenami.
Sieci handlowe dostosowują się do unijnych przepisów, jakie weszły w życie od 1 stycznia 2023 roku. Ich zadaniem jest ukrócenie fikcyjnych promocji i obniżek cen. Sprzedawcy mają obowiązek informowania klienta, jaka była najniższa cena danego towaru w ostatnich 30 dniach przed obniżką.
Dla klientów oznacza to, że na cenówkach powinny znaleźć trzy ceny danego towaru.
- Każdy przedsiębiorca, który ogłasza promocję lub wyprzedaż, będzie musiał podawać oprócz aktualnej ceny - także najniższą z 30 dni poprzedzających obniżkę. W przypadku produktów szybko psujących się, z krótką datą przydatności do spożycia - sprzedawca ma uwidaczniać aktualną cenę i tę sprzed pierwszego zastosowania obniżki, natomiast w przypadku produktów będących w ofercie przedsiębiorcy krócej niż 30 dni - najniższą cenę od rozpoczęcia sprzedaży do wprowadzenia obniżki. Nie ma takiego obowiązku, jeśli przedsiębiorca zwyczajnie obniża cenę regularną, bez ogłaszania promocji lub wyprzedaży - informuje UOKiK.
Nowe zasady dotyczą nie tylko sklepów stacjonarnych, ale też internetowych. Sieci handlowe wprowadziły również zmiany w swoich gazetkach promocyjnych podając przy produktach trzy ceny, co wprowadziło niemałe zamieszanie wśród klientów poszukujących aktualnych promocji.
Dla klientów oznacza to, że na cenówkach powinny znaleźć trzy ceny danego towaru.
- Każdy przedsiębiorca, który ogłasza promocję lub wyprzedaż, będzie musiał podawać oprócz aktualnej ceny - także najniższą z 30 dni poprzedzających obniżkę. W przypadku produktów szybko psujących się, z krótką datą przydatności do spożycia - sprzedawca ma uwidaczniać aktualną cenę i tę sprzed pierwszego zastosowania obniżki, natomiast w przypadku produktów będących w ofercie przedsiębiorcy krócej niż 30 dni - najniższą cenę od rozpoczęcia sprzedaży do wprowadzenia obniżki. Nie ma takiego obowiązku, jeśli przedsiębiorca zwyczajnie obniża cenę regularną, bez ogłaszania promocji lub wyprzedaży - informuje UOKiK.
Nowe zasady dotyczą nie tylko sklepów stacjonarnych, ale też internetowych. Sieci handlowe wprowadziły również zmiany w swoich gazetkach promocyjnych podając przy produktach trzy ceny, co wprowadziło niemałe zamieszanie wśród klientów poszukujących aktualnych promocji.
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!